המדריך המקיף לביטול עסקאות בכרטיס אשראי

כותבת רומי שרון כותב: רומי שרון
25 דקות קריאה

הלוואה דיגיטלית בלי לצאת מהבית
בזמנים כאלה לוקחים הלוואה רק עם מומחים

50,000
ממשיכים

באיזה בנק מתנהל החשבון שלך?

בנק הפועלים
באנר בנק הפועלים
בנק לאומי
באנר בנק לאומי
בנק מזרחי
באנר בנק מזרחי
בנק דיסקונט
באנר בנק דיסקונט
בנק איגוד
באנר בנק אגוד
בנק אוצר החיל
באנר בנק אוצר החייל
בנק יהב
באנר בנק יהב
הבנק הבינלאומי
באנר בנק הבינלאומי
בנק הדואר
באנר בנק הדואר
יובנק
באנר יובנק
בנק ירושלים
באנר בנק ירושלים
בנק מסד
באנר בנק מסד
פאגי
באנר פאגי
ערבי ישראלי
באנר בנק ערבי ישראלי
פפר
באנר פפר
one zero
באנר one zero
אין חשבון בנק
באנר אין חשבון בנק
בנק שלא ברשימה
באנר בנק לא מהרשימה
חזרה

פרטי ההתקשרות

חזרה
המשך
אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

מהי מטרת ההלוואה

קניית רכב
הלוואה בצקים עם שליח עד הבית
משכנתא לדירה
שיפוץ לדירה
סגירת חובות
חופשה
אירוע
הלוואה לעסק
מטרה אחרת
חזרה

איזה כרטיס אשראי יש לך?

ויזה
באנר כרטיס ויזה
ישראכרט
באנר כרטיס ישרכרט
מאסטרקרד
באנר כרטיס מאסטרקרד
אמריקן אקספרס
באנר כרטיס אמריקן אקספרס
דיינרס
באנר כרטיס דיינרס
דיירקט
באנר כרטיס דיירקט
אחר
באנר כרטיס אחר
אין כרטיס
באנר אין כרטיס אשראי

האם לבן/בת זוגך יש כרטיס אשראי?

כן
לא
חזרה

האם קיים רכב ברשותך?

קיים
לא קיים

האם הרכב משועבד?

כן
לא

איזה רכב תהיה מעוניין לקנות?

חדש
יד שנייה
אופנוע חדש
אופנוע יד שניה

מעוניין בטרייד אין או ברכב נוסף?

טרייד אין
רכב נוסף
חזרה

נצטרך ממך מספר פרטים נוספים לבדיקת ההלוואה
(זה ייקח פחות מדקה, מבטיחים!)

מה הגיל שלך?

27
18
80

מצב משפחתי?

רווק
נשוי
גרוש
אלמן
חזרה

מהי ההכנסה החודשית שלך?

6,500
2,000
100,000

מצב תעסוקתי

שכיר
בעל עסק
גמלאי
לא עובד
חזרה

מה הותק התעסוקתי שלך?
(כמה שנים את/ה עובד/ת)
הזז את העיגול לבחירת שנות העבודה

1
0
20
חזרה
המשך

האם יש נכסים בבעלותך?
(משפר את דרוג האשראי)

דירה
בית פרטי
נכס מסחרי חנות/משרד
מגרש/קרקע
אין נכסים
אחר
חזרה

האם יש לך קרן השתלמות?

כן
לא

האם יש הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות?

כן
לא

האם פדית את קרן ההשתלמות ב3 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם לקחת הלוואה על חשבון קרן הפנסיה?

כן
לא
חזרה

האם בוצע פדיון של הפנסיה מחברות הביטוח ב 6 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם יש לך קופת גמל?

כן
לא
חזרה

מהיכן אתה בארץ?

צפון-רמת הגולן והגליל
חיפה והקריות
חדרה, זכרון והעמקים
אזור השרון
אזור המרכז
אזור ירושלים והסביבה
אזור השפלה עד אשקלון
אזור הדרום
אזור אילת והסביבה
חזרה

האם חזרו לך צ'קים או הוראות קבע בשנתיים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם אתה מוגבל בבנק?

כן
לא
חזרה

האם יש הלוואה נוספת?

כן
לא

בחר את סכום ההלוואה

30,000
3,000
400,000

האם קיבלת בתקופה האחרונה סירוב מהבנק להלוואה?

כן
לא
חזרה

האם יש לך תיקים בהוצאה לפועל?

יש תיקים
אין תיקים
חזרה

מה סכום החוב?

0
0
400,000
חזרה
המשך

האם תהיה מעוניין לחסוך עד 200,000 ₪
בקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שלך?

כן
לא
חזרה

האם יש לך ביטוח חיים או בריאות?

כן
לא
חזרה

✅בהתאם לנתוניך יש סיכוי גבוה שמגיע לך כסף ממס הכנסה!

האם תרצה שנבצע עבורך בדיקת החזר מס?
(הבדיקה ללא עלות והתחייבות)

כן
לא
חזרה

האם היו לך הפסקות עבודה ב 6 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

מה ההכנסה החודשית של בן/בת הזוג שלך

6,500
2,000
100,000

איזה כרטיס אשראי יש לבן/בת זוגך?

ויזה
ישראכרט
מאסטרקרד
אמריקן אקספרס
דיינרס
דיירקט
אחר
אין כרטיס
חזרה
המשך

כמה ילדים מתחת לגיל 18 יש לך?

0
0
10
חזרה
המשך

האם יש לך ילדים עם צרכים מיוחדים?

כן
לא
חזרה

התקדמת בבקשת ההלוואה שלך בסכום
רק חסרים לנו כמה פרטים לצורך השלמת הבקשה

מוגבל בבנק: כן מוגבל

ספר למה יש הגבלה ומתי היא עתידה להסתיים

מצב תעסוקתי: שכיר

ספר לנו במה אתה עוסק ובאיזה חברה אתה מועסק

מצב תעסוקתי: בעל עסק

ספר לנו בכמה מילים על העסק שלך – מתי הוקם, מחזור שנתי ומטרת ההלוואה

מצב תעסוקתי: גמלאי

האם אתה מקבל קצבה?

נכס בבעלותך: דירה

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

נכס בבעלותך: בית פרטי

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

נכס בבעלותך: מגרש/קרקע

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

חזרו צ'קים או הוראות קבע: כן חזרו

פרט מה חזר ומתי

תיקים בהוצאה לפועל: יש תיקים

ספר לנו בקצרה על מה התיק?

השכלה:

ספר לנו אם למדת במוסד אקדמאי ואם יש לך תואר ראשון או שני.

חזרה
המשך

שלב אחרון וסיימנו!
מלא רק מספר ת"ז ותאריך הנפקה וההלוואה בדרך!

חזרה
הגש בקשה להלוואה

אתר מאובטח

בקשתך התקבלה והיא תיבדק בהקדם, בשעות הקרובות יחזרו אליך עד 5 חברות להלוואות לכל מטרה שיציעו לך פתרון מתאים.

מהו ביטול עסקה בכרטיס אשראי?

ביטול עסקה בכרטיס אשראי הוא נושא חשוב שכל צרכן צריך להכיר. למעשה, מדובר בתהליך שבו לקוח מבקש לבטל רכישה שביצע באמצעות כרטיס האשראי שלו. תהליך זה מאפשר ללקוחות להגן על עצמם במקרים של טעויות, אי-הבנות, או אי-סיפוק מהמוצר או השירות שרכשו. חשוב להבין כי ביטול עסקה אינו זהה להחזר כספי רגיל, אלא מתייחס לפעולה ספציפית של ביטול החיוב בכרטיס האשראי. תהליך זה כפוף לחוקים ותקנות שונות, וכל חברת אשראי עשויה לנהוג בו באופן מעט שונה.

ישנם מגוון סוגי כרטיסי אשראי הניתנים לביטול. אלה כוללים כרטיסי אשראי רגילים כמו ויזה, מאסטרקארד ואמריקן אקספרס, כרטיסי דביט, כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים, כרטיסי אשראי מתגלגל (revolving), וכרטיסי אשראי עסקיים. לכל סוג כרטיס יש את המאפיינים והתנאים הייחודיים שלו.

כמה זמן יש לצרכן לבטל עסקה?

זמן הביטול הוא אחד הנושאים המרכזיים שמעסיקים צרכנים בכל הנוגע לביטול עסקאות בכרטיס אשראי. על פי החוק הישראלי, במקרה של עסקה רגילה (שאינה עסקה מתמשכת או עסקת מכר מרחוק), לצרכן יש בדרך כלל 14 ימים מיום ביצוע העסקה לבטל אותה. עם זאת, חשוב לציין כי ישנם מקרים מיוחדים בהם זמן הביטול עשוי להיות שונה. למשל, בעסקאות מכר מרחוק (כגון רכישות באינטרנט או בטלפון), הזמן לביטול עשוי להתארך עד 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת מסמך גילוי פרטי העסקה, המאוחר מביניהם. במקרה של עסקאות מתמשכות, כגון מנויים, הזמן לביטול עשוי להיות ארוך יותר ותלוי בתנאי העסקה הספציפיים.

האם ניתן לבטל עסקה באשראי תוך 24 שעות?

ביטול עסקה באשראי תוך 24 שעות הוא נושא שמעניין רבים, במיוחד כאשר מדובר ברכישות אימפולסיביות או טעויות מיידיות. למרות שאין חוק ספציפי המחייב עסקים לאפשר ביטול תוך 24 שעות, רבים מהם מציעים מדיניות זו כשירות לקוחות. זה נכון במיוחד לגבי רכישות מקוונות, שבהן צרכנים עשויים לשנות את דעתם במהירות. עם זאת, חשוב לזכור שהאפשרות לבטל עסקה תוך 24 שעות תלויה במדיניות של כל עסק ועסק. בכל מקרה, ככל שמבטלים את העסקה מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים שהביטול יתבצע ללא בעיות. לכן, אם אתם מתחרטים על רכישה, מומלץ לפעול במהירות ולא להמתין.

מהם הצעדים הנדרשים לביטול עסקה?

חוק הגנת הצרכן בישראל מספק הגנה נרחבת לצרכנים בנושא ביטול עסקאות. על פי חוק הגנת הצרכן, לקוח רשאי לבטל עסקה תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום עשיית העסקה, המאוחר מביניהם. במסגרת החוק אפשר לבצע ביטול עסקאות מרחוק (כגון רכישות באינטרנט או בטלפון) תוך 14 יום, והוא קובע כללים לגבי החזר כספים במקרה של ביטול.

תהליך ביטול עסקה בכרטיס אשראי מורכב ממספר שלבים חשובים שעל הצרכן לעקוב אחריהם בקפידה. ראשית, מומלץ ליצור קשר ישיר עם בית העסק שבו בוצעה הרכישה. זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר, שכן פעמים רבות ניתן לפתור את הבעיה ישירות מול הספק. יש להסביר את הסיבה לבקשת הביטול ולבקש את אישורם לכך. במקרה שבית העסק מסכים לביטול, יש לבקש אישור בכתב על הביטול ועל ההחזר הצפוי.

אם בית העסק מסרב או אינו מגיב, הצעד הבא הוא לפנות לחברת האשראי. יש להתקשר למוקד שירות הלקוחות של חברת האשראי ולהסביר את המצב. חברת האשראי תבקש פרטים על העסקה ועל ניסיונות הביטול מול בית העסק. בשלב זה, ייתכן שתתבקשו למלא טופס בקשה לביטול עסקה.

חשוב למלא את הטופס בדייקנות ולצרף כל מסמך רלוונטי, כגון קבלות או תכתובות עם בית העסק. לאחר הגשת הבקשה, חברת האשראי תחל בתהליך בירור מול בית העסק. תהליך זה עשוי להימשך מספר ימים עד מספר שבועות, תלוי במורכבות המקרה. במהלך זמן זה, חשוב להיות זמינים למענה על שאלות נוספות אם יעלו. אם הבקשה לביטול מאושרת, ההחזר הכספי יופיע בדרך כלל בדף החשבון הבא של כרטיס האשראי. חשוב לפעול במהירות, שכן ישנה מגבלת זמן לביטול עסקאות (בדרך כלל 30 יום מיום ביצוע העסקה או קבלת החיוב).

באילו מקרים ניתן לבטל עסקה?

החוק הישראלי מגדיר מספר מקרים שבהם צרכנים רשאים לבטל עסקה בכרטיס אשראי. אחד המקרים הנפוצים הוא כאשר המוצר או השירות שהתקבל אינו תואם את מה שהובטח או את מה שהוזמן. למשל, אם הזמנתם מוצר בצבע מסוים וקיבלתם צבע אחר, או אם הזמנתם שירות מסוים וקיבלתם שירות ברמה נמוכה יותר.

מקרה נוסף הוא כאשר המוצר או השירות פגום או לא תקין. אם, למשל, קיבלתם מכשיר חשמלי שאינו פועל כראוי, יש לכם זכות לבטל את העסקה. ביטול עסקה אפשרי גם במקרים של אי אספקת המוצר או השירות במועד שהובטח, או אם לא קיבלתם את המוצר כלל. כמו כן, אם גיליתם שחויבתם בסכום גבוה יותר ממה שהוסכם עליו, זו גם סיבה מוצדקת לביטול.

במקרה של עסקאות מכר מרחוק (כמו רכישות באינטרנט), החוק מאפשר ביטול גם ללא סיבה מיוחדת, כל עוד זה נעשה בתוך פרק הזמן המוגדר בחוק. יש לזכור שישנם מקרים מיוחדים, כמו מוצרים מתכלים או שירותים שכבר החלו, שבהם ייתכן שלא תוכלו לבטל את העסקה. בכל מקרה של ספק, מומלץ לבדוק את זכויותיכם מול הרשות להגנת הצרכן או מול עורך דין המתמחה בתחום.

הכנו עבורכם טבלה עם פירוט המקרים השונים בהם נדרש ביטול עסקה בכרטיס אשראי:

סיבהפירוט
טעות בחיובלעתים מתרחשות טעויות בחיוב הכרטיס. זה יכול לקרות כאשר בית העסק מחייב סכום שגוי, גבוה מהמוסכם, או כאשר הלקוח מחויב פעמיים עבור אותה עסקה. במקרים אלו, ביטול העסקה או תיקון הסכום הוא הכרחי לתיקון הטעות
אי אספקת מוצר או שירותכאשר לקוח משלם עבור מוצר או שירות ואלה אינם מסופקים במועד שהובטח או בכלל, יש מקום לביטול העסקה. זה נכון במיוחד כאשר בית העסק אינו מגיב לפניות או מסרב להחזיר את הכסף
מוצר או שירות פגוםאם המוצר שהתקבל פגום או שהשירות שניתן אינו עומד בסטנדרטים המובטחים, הלקוח רשאי לבקש ביטול עסקה. זה כולל מקרים בהם המוצר אינו מתפקד כראוי או כאשר השירות אינו תואם את מה שהובטח
חיוב לא מורשהבמקרים של גניבת זהות או שימוש לרעה בכרטיס האשראי, לקוחות עשויים לגלות חיובים שלא ביצעו. במצבים אלו, ביטול העסקה הוא צעד הכרחי להגנה על הלקוח מפני הונאה
חרטה על רכישהבעסקאות מסוימות, במיוחד ברכישות מרחוק (אונליין או טלפוניות), החוק מאפשר ללקוח לבטל את העסקה תוך פרק זמן מוגדר, גם אם פשוט התחרט על הרכישה
פשיטת רגל של בית העסקאם בית העסק פושט רגל לאחר שהלקוח שילם עבור מוצר או שירות אך טרם קיבל אותם, ביטול העסקה יכול לסייע ללקוח לקבל את כספו בחזרה
אי התאמה למוצר המוזמןכאשר המוצר שהתקבל שונה באופן מהותי ממה שהוזמן (בגודל, צבע, דגם וכדומה), הלקוח רשאי לבקש ביטול עסקה
ביטול עסקה מתמשכתבמקרה של מנויים או הוראות קבע, לקוחות עשויים לרצות לבטל את העסקה המתמשכת. זה יכול להיות בגלל שינוי בצרכים, אי שביעות רצון מהשירות, או פשוט רצון להפסיק את החיוב
מחיר מופרז או טעות במחיראם לאחר ביצוע העסקה מתברר שהמחיר היה מופרז באופן קיצוני או שהייתה טעות משמעותית במחיר, הלקוח עשוי לבקש ביטול העסקה
בעיות במשלוחכאשר יש עיכובים משמעותיים במשלוח או כאשר המוצר מגיע פגום עקב בעיות במשלוח, ביטול העסקה יכול להיות פתרון מתאים

כמה זמן לוקח לקבל את הכסף בחזרה?

זמן ההחזר הכספי לאחר ביטול עסקה בכרטיס אשראי הוא נושא שמעסיק רבים. חשוב להבין שהתהליך אינו מיידי ועשוי להימשך מספר ימים עד מספר שבועות, תלוי במורכבות המקרה ובמדיניות של חברת האשראי והעסק המעורב. בדרך כלל, לאחר שביטול העסקה אושר, ההחזר יופיע בדף החשבון הבא של כרטיס האשראי. עם זאת, במקרים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר בעסקאות גדולות או מורכבות, התהליך עשוי להימשך זמן רב יותר. חשוב לזכור שאם העסקה בוטלה ישירות מול בית העסק, זמן ההחזר תלוי במדיניות של אותו עסק. לעומת זאת, אם הביטול נעשה דרך חברת האשראי, הזמן עשוי להתארך בשל הצורך בבירור מול בית העסק. בכל מקרה, אם חלף זמן רב ולא קיבלתם את ההחזר, מומלץ ליצור קשר עם חברת האשראי או עם בית העסק לבירור הסטטוס.

מה החוק אומר לגבי ביטול עסקאות?

החוק הישראלי מתייחס באופן מפורט לנושא ביטול עסקאות, במטרה להגן על זכויות הצרכנים. חוק הגנת הצרכן הוא המסגרת החוקית העיקרית המסדירה נושא זה. על פי החוק, לצרכנים יש זכות לבטל עסקאות במגוון מצבים, כאשר הזמן והתנאים לביטול משתנים בהתאם לסוג העסקה. לדוגמה, בעסקאות מכר מרחוק (כמו רכישות באינטרנט או בטלפון), החוק מאפשר לצרכן לבטל את העסקה תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת מסמך המכיל את פרטי העסקה, המאוחר מביניהם.

בעסקאות רגילות שאינן מכר מרחוק, הזכות לביטול קיימת בדרך כלל תוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה, אך זה עשוי להשתנות בהתאם לסוג המוצר או השירות. החוק גם מגדיר מקרים מיוחדים שבהם לא ניתן לבטל עסקה, כמו מוצרים מתכלים או שירותים שכבר החלו. כמו כן, החוק מגביל את העמלות שניתן לגבות בגין ביטול עסקה ומחייב עסקים לספק מידע ברור על מדיניות הביטול שלהם.

חשוב לציין כי החוק מתייחס גם לעסקאות מתמשכות, כמו מנויים, ומגדיר תנאים ספציפיים לביטולן. בנוסף, החוק מחייב עסקים לספק לצרכנים מידע מלא ומדויק על המוצרים או השירותים, כדי למנוע מצבים שבהם צרכנים ירגישו צורך לבטל עסקאות בשל מידע חסר או מטעה. ככלל, החוק שם דגש על הגנת זכויות הצרכן, תוך שמירה על איזון עם האינטרסים הלגיטימיים של העסקים.

סוגי ביטולים

ישנם מספר סוגי ביטולים שחשוב להכיר ולזכור:

  1. ביטול רגיל: כאשר הלקוח מבקש לבטל עסקה מרצונו.
  2. הכחשת עסקה: כאשר הלקוח טוען שלא ביצע את העסקה כלל.
  3. ביטול עסקה מתמשכת: למשל, ביטול מנוי או הוראת קבע.

להלן טבלה המסכמת את ההבדלים העיקריים בין סוגי הביטולים:

סוג הביטולזמן לביטולנדרשת הוכחהאפשרות להחזר מלא
ביטול רגילעד 30 יוםלא בהכרחתלוי במדיניות העסק
הכחשת עסקהעד 30 יוםכןבדרך כלל כן
ביטול עסקה מתמשכתבכל עתלאהחל ממועד הביטול

האם יש עלויות כלשהן הכרוכות בביטול?

שאלת העלויות הכרוכות בביטול עסקה בכרטיס אשראי היא נושא חשוב שיש להביא בחשבון. באופן כללי, על פי חוק הגנת הצרכן בישראל, אין לגבות עמלה על ביטול עסקה במקרים רבים. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם עשויות להיות עלויות הקשורות לביטול. למשל, בעסקאות מכר מרחוק (כמו רכישות באינטרנט), החוק מאפשר לעסק לגבות דמי ביטול בסכום של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים, הנמוך מביניהם. יש לשים לב שבמקרה של פגם במוצר או אי התאמה, אין לגבות דמי ביטול כלל. בנוסף, במקרה של ביטול שירותים מתמשכים (כמו מנויים), ייתכן שתידרשו לשלם עבור התקופה שבה השתמשתם בשירות עד לביטול.

חשוב גם לזכור שאם הביטול כרוך בהחזרת מוצר, עלויות המשלוח עשויות לחול על הצרכן, אלא אם כן מדובר בפגם או אי התאמה. בכל מקרה, מומלץ לקרוא בעיון את תנאי הביטול של העסקה לפני ביצועה, ובמקרה של ספק, לברר מראש עם בית העסק או חברת האשראי לגבי העלויות האפשריות הכרוכות בביטול.

עמלת ביטול עסקה בכרטיס אשראי: האם זה חוקי?

שאלת החוקיות של עמלות ביטול עסקה בכרטיס אשראי היא נושא מורכב שתלוי בסוג העסקה ובנסיבות הביטול. באופן כללי, חוק הגנת הצרכן בישראל מגביל מאוד את היכולת של עסקים לגבות עמלות ביטול. במקרים רבים, גביית עמלת ביטול אינה חוקית כלל. עם זאת, ישנם מצבים שבהם החוק מאפשר גביית עמלה מוגבלת. למשל, בעסקאות מכר מרחוק (כמו רכישות באינטרנט), החוק מאפשר לעסק לגבות דמי ביטול בסכום של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים, הנמוך מביניהם. חשוב להדגיש שגם במקרים אלה, אם הביטול נעשה עקב פגם במוצר או אי התאמה למה שהובטח, אסור לגבות עמלת ביטול. בעסקאות רגילות (שאינן מכר מרחוק), גביית עמלת ביטול היא בדרך כלל אסורה, אלא אם כן מדובר במוצר שיוצר במיוחד עבור הלקוח.

לגבי שירותים מתמשכים, כמו מנויים, החוק מאפשר לעסק לגבות תשלום עבור התקופה שבה הצרכן השתמש בשירות עד למועד הביטול, אך לא מעבר לכך. חשוב לזכור שחברות האשראי עצמן אינן אמורות לגבות עמלה על ביטול עסקה. אם נתקלתם בגביית עמלת ביטול שנראית לכם לא חוקית, מומלץ לפנות תחילה לעסק ולדרוש את ביטול העמלה. אם העסק מסרב, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן או לשקול פנייה לערכאות משפטיות.

ביטול חלקי – האם זה אפשרי?

כן, בהחלט אפשר לבטל חלק מעסקה בכרטיס אשראי. זה נקרא "ביטול חלקי" או "זיכוי חלקי". הנה כמה נקודות חשובות בנושא:

  1. תלוי במדיניות בית העסק: לא כל בתי העסק מאפשרים ביטול חלקי, אך רבים כן. זה תלוי במדיניות הספציפית של כל עסק.
  2. סיבות לביטול חלקי: זה יכול להיות רלוונטי במקרים כמו החזרת חלק מהפריטים שנרכשו, או כאשר חלק מההזמנה לא סופקה.
  3. תהליך הביטול: יש לפנות לבית העסק ולבקש ביטול חלקי של העסקה. הם יבצעו זיכוי חלקי בכרטיס האשראי.
  4. תיעוד: חשוב לשמור את כל המסמכים הקשורים לביטול החלקי, כולל קבלות ואישורים מבית העסק.
  5. בדיקת החשבון: לאחר הביטול החלקי, יש לוודא שהזיכוי החלקי אכן מופיע בחשבון האשראי.
  6. מקרים מורכבים: אם מדובר בעסקה מורכבת או בסכום גדול, כדאי להתייעץ עם חברת האשראי לגבי הדרך הטובה ביותר לבצע את הביטול החלקי.
  7. זמן הזיכוי: הזיכוי החלקי עשוי להופיע בחשבון תוך מספר ימי עסקים, בדומה לביטול מלא של עסקה.

חשוב לזכור שהזכות לביטול חלקי כפופה לאותם חוקים וכללים כמו ביטול מלא, כולל מגבלות הזמן לביטול עסקה.

האם יש הבדל בין ביטול רכישה רגילה לעומת עסקה מתמשכת?

ההבדל בין ביטול רכישה רגילה לבין ביטול עסקה מתמשכת הוא משמעותי ומשפיע על זכויות הצרכן ועל תהליך הביטול. רכישה רגילה מתייחסת בדרך כלל לקנייה חד-פעמית של מוצר או שירות, בעוד עסקה מתמשכת מתייחסת לשירותים מתמשכים כמו מנויים, חברויות במועדון או שירותים תקופתיים. בביטול רכישה רגילה, החוק מאפשר לרוב ביטול תוך 14 ימים מיום הרכישה או קבלת המוצר, כאשר הצרכן זכאי להחזר מלא (פרט למקרים מסוימים שבהם ניתן לגבות דמי ביטול מוגבלים). לעומת זאת, בעסקה מתמשכת, תהליך הביטול מורכב יותר.

החוק מאפשר לצרכן לבטל את העסקה בכל עת, אך עשוי להיות חייב בתשלום עבור התקופה שבה השתמש בשירות עד למועד הביטול. בנוסף, בעסקאות מתמשכות, העסק מחויב לספק לצרכן אמצעי נוח וזמין לביטול העסקה, כולל אפשרות לבטל באותו אופן שבו נעשתה ההתקשרות (למשל, אם ההצטרפות הייתה באינטרנט, יש לאפשר ביטול באינטרנט). חשוב גם לציין כי בעסקאות מתמשכות, ישנן הגבלות על משך ההתחייבות המקסימלי שעסק יכול לדרוש מצרכן, וכן על האפשרות להאריך את העסקה באופן אוטומטי ללא הסכמת הצרכן.

כיצד לבטל עסקת אשראי בתשלומים?

ביטול עסקת אשראי בתשלומים מציב אתגרים ייחודיים, שכן מדובר בעסקה מורכבת יותר מרכישה חד-פעמית רגילה. ראשית, חשוב להבין שזכותכם לבטל עסקה בתשלומים זהה לזכות הביטול בעסקה רגילה – כלומר, בדרך כלל תוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה או קבלת המוצר, תלוי בסוג העסקה. עם זאת, התהליך עצמו עשוי להיות מורכב יותר. הצעד הראשון הוא ליצור קשר עם בית העסק ולהודיע על רצונכם לבטל את העסקה. יש לעשות זאת בכתב ולשמור עותק של ההודעה. אם העסק מסכים לביטול, עליו לבטל את כל התשלומים העתידיים ולהחזיר את התשלומים שכבר שולמו.

במקרה שהעסק מסרב או מתעלם מבקשת הביטול, הצעד הבא הוא לפנות לחברת האשראי. יש להסביר את המצב ולבקש את ביטול כל התשלומים העתידיים. חברת האשראי עשויה לדרוש מסמכים המעידים על ניסיון הביטול מול העסק. חשוב לזכור שאם חלק מהתשלומים כבר בוצעו, ייתכן שתצטרכו לפעול בנפרד להחזרתם. במקרים מסוימים, במיוחד אם חלף זמן רב מאז ביצוע העסקה, ייתכן שתידרשו לנהל משא ומתן על החזר חלקי. בכל מקרה, מומלץ לפעול במהירות ברגע שאתם מחליטים לבטל את העסקה, כדי למנוע תשלומים נוספים. אם נתקלתם בקשיים, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לקבלת סיוע.

ומה לגבי ביטול הוראת קבע בכרטיס אשראי?

הוראת קבע היא הסכם בין לקוח לבין ספק שירות או מוצר, המאפשר חיוב אוטומטי וקבוע של חשבון הבנק או כרטיס האשראי של הלקוח. הוראת קבע משמשת לתשלומים חוזרים כמו חשבונות חשמל, מים, ארנונה, ביטוחים, מנויים שונים ועוד. היא מקלה על הלקוח בכך שאינו צריך לזכור לבצע תשלומים באופן ידני מדי חודש.

לביטול הוראת קבע יש מספר דרכים:

  1. פנייה ישירה לבנק: ניתן לגשת לסניף הבנק או להתקשר למוקד הטלפוני ולבקש לבטל את הוראת הקבע. רוב הבנקים מאפשרים גם ביטול דרך אתר האינטרנט או אפליקציית הבנק.
  2. פנייה לחברת האשראי: אם הוראת הקבע היא בכרטיס האשראי, ניתן לפנות ישירות לחברת האשראי ולבקש את ביטול ההוראה.
  3. באמצעות ספק השירות: לעיתים ניתן לבטל את הוראת הקבע דרך ספק השירות עצמו, אם כי זו לא תמיד האפשרות המהירה ביותר.
  4. דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות: רוב הבנקים וחברות האשראי מאפשרים ביטול הוראות קבע דרך הממשקים הדיגיטליים שלהם.

חשוב לזכור כי ביטול הוראת הקבע אינו מבטל את החוב או ההתחייבות כלפי ספק השירות. לכן, מומלץ להודיע לספק על הביטול ולוודא שאין חובות תלויים ועומדים. כמו כן, על פי החוק, ביטול הוראת קבע צריך להיכנס לתוקף תוך יום עסקים אחד מרגע הבקשה.

לאחר ביטול הוראת הקבע, כדאי לעקוב אחרי דפי החשבון או כרטיס האשראי כדי לוודא שהביטול אכן בוצע ושאין חיובים נוספים. אם מתגלים חיובים לאחר הביטול, יש לפנות מיד לבנק או לחברת האשראי לבירור ותיקון הטעות.

האם ניתן לבטל עסקת אשראי לאחר שהמוצר סופק?

שאלה זו מעסיקה רבים, ולא בכדי. התשובה מורכבת ותלויה במספר גורמים. באופן כללי, החוק הישראלי מאפשר ביטול עסקה גם לאחר קבלת המוצר, אך יש לכך מגבלות ותנאים:

1. זמן הביטול: ברוב המקרים, יש לבטל את העסקה תוך 14 ימים מקבלת המוצר.

2. מצב המוצר: המוצר צריך להיות במצב תקין, ללא שימוש או נזק משמעותי.

3. סוג המוצר: ישנם מוצרים שלא ניתן להחזיר לאחר פתיחתם, כמו מוצרי מזון או תרופות.

4. סיבת הביטול: אם הביטול נובע מפגם במוצר או אי התאמה, הזכות לביטול רחבה יותר.

5. מדיניות העסק: חשוב לבדוק את מדיניות ההחזרות של העסק, שלעתים עשויה להיות נדיבה יותר מהחוק.

6. עלויות: ייתכן שתידרשו לשאת בעלויות משלוח או דמי ביטול מוגבלים.

חשוב לזכור שגם אם המוצר סופק, אם התגלה פגם או אי התאמה, זכותכם לבטל את העסקה עשויה להתרחב מעבר ל-14 הימים הרגילים. בכל מקרה, מומלץ לפעול במהירות ולתעד היטב את כל התקשורת עם העסק.

מה עושים אם העסק מסרב לבטל?

כאשר עסק מסרב לבטל עסקת אשראי, הצרכן עומד בפני אתגר, אך יש מספר צעדים שניתן לנקוט. ראשית, חשוב לוודא שהבקשה לביטול עומדת בתנאים החוקיים ובמדיניות הביטול של העסק. אם אכן כך, הצעד הראשון הוא לנסות לפתור את הבעיה ישירות מול העסק. יש לתקשר באופן ברור ומנומס, להסביר את הסיבות לבקשת הביטול ולהתייחס לזכויות הצרכן על פי חוק. מומלץ לתעד את כל התקשורת בכתב. אם העסק עדיין מסרב, הצעד הבא הוא לפנות לחברת האשראי ולבקש את עזרתה בביטול העסקה. חברות האשראי יכולות לפתוח בהליך שנקרא "צ'ארג'בק" (Chargeback), שבו הן בודקות את המקרה ועשויות לבטל את החיוב אם הן מוצאות שהצרכן צודק.

במקביל, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בישראל, שיכולה לסייע בפתרון הסכסוך ואף לנקוט בצעדים נגד העסק אם הוא מפר את החוק. אם כל האפשרויות הללו לא צלחו, הצרכן יכול לשקול פנייה לערכאות משפטיות, כמו בית המשפט לתביעות קטנות. חשוב לזכור כי בכל שלב, איסוף ושמירה של כל המסמכים הרלוונטיים (כולל קבלות, תכתובות, ומדיניות הביטול של העסק) יכולים לסייע רבות בתהליך.

ביטול עסקה באשראי באינטרנט: מה חשוב לדעת?

ביטול עסקה באשראי שבוצעה באינטרנט כפוף לכללים מיוחדים במסגרת "עסקת מכר מרחוק". בישראל, חוק הגנת הצרכן מעניק לצרכנים זכויות נרחבות יותר בביטול עסקאות מסוג זה. ראשית, הזמן לביטול ארוך יותר – 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת פרטי העסקה בכתב, המאוחר מביניהם. זאת בניגוד לעסקאות רגילות שבהן הזמן לביטול מתחיל מיום ביצוע העסקה. חשוב לציין שזכות זו קיימת גם אם המוצר נפתח או נעשה בו שימוש, כל עוד לא נפגם או ניזוק. עם זאת, ישנם מוצרים ושירותים שלא ניתן לבטל את רכישתם, כמו מוצרי מזון, תרופות, או כרטיסים להגרלות ולהימורים. בעת ביטול עסקה באינטרנט, על הצרכן להודיע לעסק על הביטול בכתב (למשל, באמצעות אימייל).

העסק מחויב להחזיר את הכסף תוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול. חשוב לשמור את כל המסמכים הקשורים לעסקה, כולל אישורי הזמנה, חשבוניות ותכתובות עם העסק. במקרה של בעיות בביטול, ניתן לפנות לחברת האשראי ולבקש את ביטול החיוב. לבסוף, חשוב לזכור שבעסקאות מכר מרחוק, העסק רשאי לגבות דמי ביטול בסכום של עד 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים, הנמוך מביניהם, אלא אם כן הביטול נעשה עקב פגם במוצר או אי-התאמה בין המוצר למה שהובטח.

ביטול עסקאות אשראי בחו"ל

ביטול עסקאות אשראי שבוצעו בחו"ל מציב אתגרים ייחודיים, אך אינו בלתי אפשרי. הנה כמה נקודות חשובות לזכור:

1. חוקים שונים: כל מדינה יש את החוקים והתקנות שלה בנוגע לביטול עסקאות. חשוב להכיר את החוקים הרלוונטיים במדינה שבה בוצעה העסקה.

2. הגנת צרכן בינלאומית: חברות אשראי גדולות כמו ויזה ומאסטרקארד מציעות הגנות צרכניות בינלאומיות שיכולות לסייע בביטול עסקאות בחו"ל.

3. תיעוד מוגבר: בעסקאות בינלאומיות, חשוב במיוחד לשמור על כל המסמכים הקשורים לעסקה, כולל קבלות, אישורי הזמנה ותכתובות.

4. פערי זמנים: תהליך הביטול עלול להימשך זמן רב יותר בשל פערי זמנים ותקשורת בין מדינות.

5. עלויות נוספות: יש לקחת בחשבון אפשרות של עלויות נוספות כמו הפרשי שער או עמלות המרה.

6. שפה: קשיי שפה יכולים להוות מכשול. חברת האשראי שלכם עשויה לסייע בגישור על פערים אלה.

7. מדיניות החזרים: בדקו מראש את מדיניות ההחזרים של העסק, במיוחד אם מדובר ברכישה גדולה.

למרות האתגרים, אל תוותרו על זכויותיכם. פנו לחברת האשראי שלכם בהקדם האפשרי ובקשו את עזרתם בתהליך הביטול.

השוואת תהליכי ביטול עסקאות בין חברות האשראי המובילות בישראל

ביטול עסקאות אשראי הוא תהליך שעשוי להשתנות בין חברות האשראי השונות. נערוך השוואה בין התהליכים בחברות האשראי המובילות בישראל:

ישראכרט

ישראכרט, כאחת מחברות האשראי הגדולות בישראל, מציעה מספר ערוצים לביטול עסקאות. לקוחות יכולים לפנות דרך האתר או האפליקציה של החברה. לחלופין, ניתן ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות או דרך הבנק המנפיק את הכרטיס. ישראכרט מדגישה את חשיבות הפנייה המהירה ומציעה תהליך יחסית מהיר לטיפול בבקשות ביטול. בעת הפנייה, יש לספק פרטים מדויקים על העסקה, כולל תאריך, סכום, ושם בית העסק.

בנוסף, יש אפשרות להגיש בקשת 'הכחשת עסקה' במקרים של חיובים לא מוכרים או בעייתיים. חשוב לציין כי יש להגיש בקשה זו תוך פרק זמן סביר מרגע גילוי החיוב הבעייתי. לגבי זמני הטיפול, ישראכרט מתחייבת לטפל בפניות תוך מספר ימי עסקים, אך התהליך המלא של בירור מול בית העסק עשוי לקחת עד מספר שבועות. במקרה של עסקאות בינלאומיות, התהליך עשוי להיות ארוך יותר. חשוב לזכור כי גם כאשר פונים לישראכרט, יש לשמור על כל המסמכים הרלוונטיים, כולל קבלות, תכתובות עם בית העסק, ומדיניות הביטול של העסק, שכן אלה עשויים להידרש במהלך הבירור.

למילוי טופס ייעודי להכחשת עסקה בישראכרט לחץ כאן

מקס (לשעבר לאומי קארד)

מקס שמה דגש על ערוצים דיגיטליים לביטול עסקאות. באמצעות האפליקציה או האתר, לקוחות יכולים להגיש בקשה לביטול עסקה באופן מקוון. החברה מציעה גם אפשרות לצ'אט עם נציג שירות לקוחות לטיפול מהיר בבקשות ביטול. מקס ידועה בתהליך יעיל יחסית ובזמני טיפול מהירים.

כאל (ויזה, דיינרס)

כאל מציעה תהליך מובנה להכחשת עסקאות דרך האתר והאפליקציה שלה. הלקוחות נדרשים למלא טופס מפורט, המאפשר לחברה לטפל בבקשה ביעילות. כאל מספקת גם שירות טלפוני לביטול עסקאות, אך מעודדת שימוש בערוצים הדיגיטליים לטיפול מהיר יותר.

למילוי טופס ביטול עסקה בכאל לחץ כאן

אמריקן אקספרס

אמריקן אקספרס ידועה בשירות הלקוחות האישי שלה. החברה מעודדת לקוחות ליצור קשר ישיר עם נציג שירות לקוחות לטיפול בביטולי עסקאות. בנוסף, קיימת אפשרות להגיש בקשת ביטול דרך האתר. אמריקן אקספרס מציעה לרוב תהליך מהיר יחסית, במיוחד ללקוחות פרימיום.

הבדלים עיקריים

  1. ערוצי פנייה: בעוד שכל החברות מציעות אפשרויות דיגיטליות וטלפוניות, יש הבדלים בדגש על כל ערוץ.
  2. מהירות הטיפול: קיימים הבדלים בזמני הטיפול, כאשר מקס ואמריקן אקספרס נוטות להיות מהירות יותר.
  3. תיעוד נדרש: חברות שונות דורשות רמות שונות של תיעוד ופירוט בעת הגשת בקשת ביטול.
  4. שירות אישי: אמריקן אקספרס בולטת בגישה האישית יותר לטיפול בביטולים.
  5. גמישות: ישנם הבדלים ברמת הגמישות שכל חברה מציגה בטיפול במקרים מורכבים.

חשוב לזכור כי בכל המקרים, פנייה מהירה ותיעוד מדויק של העסקה והסיבות לביטול יגדילו את סיכויי ההצלחה. מומלץ תמיד לבדוק את המדיניות העדכנית של חברת האשראי הספציפית שלך, שכן נהלים עשויים להשתנות מעת לעת.

מה קורה כשמבטלים עסקת אשראי? תהליך צעד אחר צעד

ביטול עסקת אשראי הוא תהליך שכולל מספר שלבים. הנה מבט מקרוב על מה שקורה בכל שלב:

1. בקשת הביטול: הצרכן מבקש לבטל את העסקה, בין אם ישירות מבית העסק או דרך חברת האשראי.

2. בדיקה ראשונית: חברת האשראי בודקת את הבקשה ומוודאת שהיא עומדת בקריטריונים בסיסיים לביטול (למשל, שהבקשה הוגשה בזמן).

3. פנייה לבית העסק: אם הבקשה הוגשה דרך חברת האשראי, היא פונה לבית העסק לקבלת תגובתו.

4. תקופת המתנה: יש תקופת המתנה שבה בית העסק יכול להגיב לבקשת הביטול.

5. בירור: אם יש מחלוקת, חברת האשראי מבררת את הפרטים עם שני הצדדים.

6. החלטה: לאחר הבירור, מתקבלת החלטה האם לאשר את הביטול.

7. ביצוע הביטול: אם הביטול מאושר, החיוב מבוטל או מוחזר לכרטיס האשראי.

8. עדכון הצרכן: הצרכן מקבל עדכון על תוצאות הבירור והביטול.

9. תיעוד: העסקה המבוטלת מתועדת בדף החשבון של הצרכן.

חשוב לזכור שהתהליך יכול להימשך מימים בודדים ועד מספר שבועות, תלוי במורכבות המקרה ובמידת שיתוף הפעולה של כל הצדדים המעורבים.

10 טיפים כיצד להימנע מהצורך בביטול עסקאות אשראי

בעוד שחשוב לדעת כיצד לבטל עסקאות אשראי, עדיף להימנע מהצורך בכך מלכתחילה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

1. מחקר מקדים: לפני ביצוע רכישה, במיוחד מעסקים לא מוכרים, בצעו מחקר על המוכר ובדקו ביקורות של לקוחות קודמים.

2. קריאת תנאים: קראו בעיון את תנאי העסקה, כולל מדיניות החזרות וביטולים, לפני ביצוע הרכישה.

3. שימוש בכרטיסי אשראי מאובטחים: בעת רכישות מקוונות, השתמשו בכרטיסי אשראי המציעים הגנות נוספות לצרכן.

4. בדיקת חיובים: בדקו את דפי החשבון שלכם באופן קבוע לאיתור חיובים לא מוכרים או שגויים.

5. תיעוד עסקאות: שמרו על תיעוד של כל העסקאות, כולל קבלות ואישורי הזמנה.

6. זהירות ברכישות אימפולסיביות: קחו זמן לשקול רכישות גדולות לפני ביצוען.

7. וידוא אבטחה: בעת רכישות מקוונות, ודאו שאתם משתמשים באתרים מאובטחים (מתחילים ב-https).

8. הגדרת התראות: הגדירו התראות בחשבון הבנק או כרטיס האשראי שלכם לעסקאות חריגות.

9. שימוש בשירותי הגנה: שקלו שימוש בשירותים כמו PayPal המציעים הגנות נוספות לקונים.

10. היכרות עם זכויותיכם: הכירו את זכויותיכם כצרכנים כדי להימנע ממצבים שבהם תצטרכו לבטל עסקאות.

המפתח לביטול מוצלח של עסקאות אשראי

ביטול עסקאות אשראי יכול להיות תהליך מורכב, אך עם הידע והכלים הנכונים, ניתן לנווט אותו בהצלחה. זכרו תמיד:

1. פעלו במהירות: ככל שתפעלו מהר יותר לביטול העסקה, כך גדלים הסיכויים להצלחה.

2. תעדו הכל: שמרו על כל המסמכים והתכתובות הקשורים לעסקה ולניסיונות הביטול.

3. הכירו את זכויותיכם: ידע הוא כוח, במיוחד כשמדובר בזכויות צרכניות.

4. היו נחושים אך מנומסים: עמדו על שלכם, אך זכרו שנימוס יכול לקחת אתכם רחוק.

5. השתמשו במשאבים זמינים: אל תהססו לפנות לחברת האשראי, לרשויות הצרכניות או לייעוץ משפטי במקרה הצורך.

6. למדו מהניסיון: כל מקרה של ביטול עסקה הוא הזדמנות ללמוד ולהתכונן טוב יותר לעתיד.

ביטול עסקה בכרטיס אשראי הוא זכות חשובה של הצרכן, המהווה חלק בלתי נפרד מהחיים הצרכניים המודרניים ומאפשרת להתמודד עם מגוון מצבים כמו טעויות, אי שביעות רצון או הונאות. חשוב להכיר את הזכויות ואת התהליך הנכון לביטול עסקה, ולפעול במהירות ובנחישות כאשר נדרש ביטול כדי להתמודד בהצלחה עם כל אתגר צרכני שעשוי לצוץ. עם זאת, חשוב גם לזכור כי זכות זו אינה מוחלטת ויש להשתמש בה בתבונה ובהתאם לחוק ולתנאי העסקה.

כל התשובות לשאלות שלכם בנושא ביטול עסקה בכרטיס אשראי
תוך כמה זמן אני יכול לבטל עסקה בכרטיס אשראי?

💡 על פי חוק הגנת הצרכן, כאשר מדובר בעסקה רגילה ניתן לבטל תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום ביצוע העסקה, המאוחר מביניהם. במקרה של פגם או אי התאמה, הזמן עשוי להתארך. מומלץ לפעול במהירות לביטול העסקה בכל מקרה. עם זאת, כאשר מדובר בהכחשת עסקה, יש להגיש את הבקשה לחברת האשראי תוך 30 יום מתאריך החיוב.

מה עליי לעשות אם בית העסק מסרב לבטל את העסקה?

💡 פנה לחברת האשראי לעזרה בביטול. הגש תלונה לרשות להגנת הצרכן אם נדרש. שקול ייעוץ משפטי או תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. נסה להגיע לפשרה עם העסק. תעד את כל התקשורת ושמור מסמכים רלוונטיים.

האם ניתן לבטל עסקה שבוצעה באינטרנט?

💡 כן, ניתן לבטל עסקאות שבוצעו באינטרנט. בעסקאות מרחוק (כולל אינטרנט וטלפון), יש זכות ביטול תוך 14 ימים מקבלת המוצר או מקבלת מסמך המפרט את העסקה, המאוחר מביניהם.

האם יש עמלה על ביטול עסקה בכרטיס אשראי?

💡 בדרך כלל, אין עמלה על ביטול עסקה בכרטיס אשראי מצד חברת האשראי. עם זאת, בית העסק עשוי לגבות דמי ביטול בהתאם למדיניות שלו ולתנאי העסקה. חשוב לבדוק את תנאי העסקה מראש.

מה קורה אם ביטלתי עסקה אך הכסף עדיין לא הוחזר לחשבוני?

💡 לאחר אישור ביטול העסקה, יכול לקחת מספר ימי עסקים עד שהכסף יוחזר לחשבונך. אם עברו יותר מ-10 ימי עסקים ועדיין לא קיבלת את ההחזר, מומלץ ליצור קשר עם חברת האשראי או עם בית העסק לבירור הנושא.

האם אני יכול לבטל עסקת אשראי אם כבר השתמשתי במוצר?

💡 אם המוצר פגום או לא תואם את התיאור, ניתן לבטל גם לאחר שימוש. בעסקאות מכר מרחוק, מותר לבדוק את המוצר מבלי לפגוע בזכות הביטול. שימוש משמעותי עלול להקשות על הביטול, אך תלוי במדיניות העסק והנסיבות.

האם יש עלות לביטול עסקת אשראי?

💡 ברוב המקרים אין עלות. בעסקאות מכר מרחוק, ייתכנו דמי ביטול עד 5% או 100 ש"ח, הנמוך מביניהם. בעסקאות מתמשכות, ייתכן חיוב עבור שירות שכבר התקבל. אין לגבות דמי ביטול במקרה של פגם או אי התאמה.

האם ניתן לבטל עסקת אשראי שבוצעה בחו"ל?

💡 כן, אך התהליך מורכב יותר. פנה תחילה לעסק, ואם לא מצליח, לחברת האשראי. זכור שחוקי הגנת הצרכן שונים בכל מדינה. התהליך עשוי להימשך זמן רב יותר. שמור על כל המסמכים הקשורים לעסקה. פעל במהירות והתאזר בסבלנות.

מרגישים שהפרזתם וצריכים הלוואה? בחרו מטה את הגוף המלווה:

גיוס אשראי גמיש דרך כל הגופים

בחר דרך מי תרצה לקבל הלוואה

בנקים
חברות ביטוח
חברות אשראי
הלוואה חברתית
הלוואה בצ'קים
קרנות פרטיות

הלוואה דיגיטלית בלי לצאת מהבית
בזמנים כאלה לוקחים הלוואה רק עם מומחים

50,000
ממשיכים

באיזה בנק מתנהל החשבון שלך?

בנק הפועלים
באנר בנק הפועלים
בנק לאומי
באנר בנק לאומי
בנק מזרחי
באנר בנק מזרחי
בנק דיסקונט
באנר בנק דיסקונט
בנק איגוד
באנר בנק אגוד
בנק אוצר החיל
באנר בנק אוצר החייל
בנק יהב
באנר בנק יהב
הבנק הבינלאומי
באנר בנק הבינלאומי
בנק הדואר
באנר בנק הדואר
יובנק
באנר יובנק
בנק ירושלים
באנר בנק ירושלים
בנק מסד
באנר בנק מסד
פאגי
באנר פאגי
ערבי ישראלי
באנר בנק ערבי ישראלי
פפר
באנר פפר
one zero
באנר one zero
אין חשבון בנק
באנר אין חשבון בנק
בנק שלא ברשימה
באנר בנק לא מהרשימה
חזרה

פרטי ההתקשרות

חזרה
המשך
אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

מהי מטרת ההלוואה

קניית רכב
משכנתא לדירה
שיפוץ לדירה
סגירת חובות
הפקדת מזומן בבנק
חופשה
אירוע
הלוואה לעסק
מטרה אחרת
חזרה

איזה כרטיס אשראי יש לך?

ויזה
באנר כרטיס ויזה
ישראכרט
באנר כרטיס ישרכרט
מאסטרקרד
באנר כרטיס מאסטרקרד
אמריקן אקספרס
באנר כרטיס אמריקן אקספרס
דיינרס
באנר כרטיס דיינרס
דיירקט
באנר כרטיס דיירקט
אחר
באנר כרטיס אחר
אין כרטיס
באנר אין כרטיס אשראי

האם לבן/בת זוגך יש כרטיס אשראי?

כן
לא
חזרה

האם קיים רכב ברשותך?

קיים
לא קיים

האם הרכב משועבד?

כן
לא

איזה רכב תהיה מעוניין לקנות?

חדש
יד שנייה
אופנוע חדש
אופנוע יד שניה

מעוניין בטרייד אין או ברכב נוסף?

טרייד אין
רכב נוסף
חזרה

נצטרך ממך מספר פרטים נוספים לבדיקת ההלוואה
(זה ייקח פחות מדקה, מבטיחים!)

מה הגיל שלך?

27
18
80

מצב משפחתי?

רווק
נשוי
גרוש
אלמן
חזרה

מהי ההכנסה החודשית שלך?

6,500
2,000
100,000

מצב תעסוקתי

שכיר
בעל עסק
גמלאי
לא עובד
חזרה

מה הותק התעסוקתי שלך?
(כמה שנים את/ה עובד/ת)
הזז את העיגול לבחירת שנות העבודה

1
0
20
חזרה
המשך

האם יש נכסים בבעלותך?
(משפר את דרוג האשראי)

דירה
בית פרטי
נכס מסחרי חנות/משרד
מגרש/קרקע
אין נכסים
אחר
חזרה

האם יש לך קרן השתלמות?

כן
לא

האם יש הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות?

כן
לא

האם פדית את קרן ההשתלמות ב3 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם לקחת הלוואה על חשבון קרן הפנסיה?

כן
לא
חזרה

האם בוצע פדיון של הפנסיה מחברות הביטוח ב 6 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם יש לך קופת גמל?

כן
לא
חזרה

מהיכן אתה בארץ?

צפון-רמת הגולן והגליל
חיפה והקריות
חדרה, זכרון והעמקים
אזור השרון
אזור המרכז
אזור ירושלים והסביבה
אזור השפלה עד אשקלון
אזור הדרום
אזור אילת והסביבה
חזרה

האם חזרו לך צ'קים או הוראות קבע בשנתיים האחרונות?

כן
לא
חזרה

האם אתה מוגבל בבנק?

כן
לא
חזרה

האם יש הלוואה נוספת?

כן
לא

בחר את סכום ההלוואה

30,000
3,000
400,000

האם קיבלת בתקופה האחרונה סירוב מהבנק להלוואה?

כן
לא
חזרה

האם יש לך תיקים בהוצאה לפועל?

יש תיקים
אין תיקים
חזרה

מה סכום החוב?

0
0
400,000
חזרה
המשך

האם תהיה מעוניין לחסוך עד 200,000 ₪
בקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים שלך?

כן
לא
חזרה

האם יש לך ביטוח חיים או בריאות?

כן
לא
חזרה

✅בהתאם לנתוניך יש סיכוי גבוה שמגיע לך כסף ממס הכנסה!

האם תרצה שנבצע עבורך בדיקת החזר מס?
(הבדיקה ללא עלות והתחייבות)

כן
לא
חזרה

האם היו לך הפסקות עבודה ב 6 השנים האחרונות?

כן
לא
חזרה

מה ההכנסה החודשית של בן/בת הזוג שלך

6,500
2,000
100,000

איזה כרטיס אשראי יש לבן/בת זוגך?

ויזה
ישראכרט
מאסטרקרד
אמריקן אקספרס
דיינרס
דיירקט
אחר
אין כרטיס
חזרה
המשך

כמה ילדים מתחת לגיל 18 יש לך?

0
0
10
חזרה
המשך

האם יש לך ילדים עם צרכים מיוחדים?

כן
לא
חזרה

התקדמת בבקשת ההלוואה שלך בסכום
רק חסרים לנו כמה פרטים לצורך השלמת הבקשה

מוגבל בבנק: כן מוגבל

ספר למה יש הגבלה ומתי היא עתידה להסתיים

מצב תעסוקתי: שכיר

ספר לנו במה אתה עוסק ובאיזה חברה אתה מועסק

מצב תעסוקתי: בעל עסק

ספר לנו בכמה מילים על העסק שלך – מתי הוקם, מחזור שנתי ומטרת ההלוואה

מצב תעסוקתי: גמלאי

האם אתה מקבל קצבה?

נכס בבעלותך: דירה

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

נכס בבעלותך: בית פרטי

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

נכס בבעלותך: מגרש/קרקע

ספר לנו היכן ממוקם הנכס, מה השווי המוערך שלו ואם יש משכנתא עליו

חזרו צ'קים או הוראות קבע: כן חזרו

פרט מה חזר ומתי

תיקים בהוצאה לפועל: יש תיקים

ספר לנו בקצרה על מה התיק?

השכלה:

ספר לנו אם למדת במוסד אקדמאי ואם יש לך תואר ראשון או שני.

חזרה
המשך

שלב אחרון וסיימנו!
מלא רק מספר ת"ז ותאריך הנפקה וההלוואה בדרך!

חזרה
הגש בקשה להלוואה

אתר מאובטח

בקשתך התקבלה והיא תיבדק בהקדם, בשעות הקרובות יחזרו אליך עד 5 חברות להלוואות לכל מטרה שיציעו לך פתרון מתאים.